ایمیل، گسترش اینترنت

فناوری اینترنت، در مبنا تنها امکان تبادل اطلاعات متنی یا ASCII را فراهم نموده بود اما با استفاده از فناوری رایانامه یا ایمیل، اینترنت برای تبادل سایر محتواها مانند مجموعه کاراکترها، ضمیمه های محتوایی چندرسانه ای و… گسترش یافت. این فرآیند با RCF 2045 استانداردسازی گشت. به طور خلاصه این که این RCF ها را قالب های پستی اینترنتی چند منظوره (Multipurpose Internet Mail Extensions) یا به اختصار MIME می خوانیم و…

گاهاً در ذهن همه ما تصور می شود اولین فناوری در دنیای مجازی اینترنت بود و بعدها به تدریج سایر فناوری های مرتبط و یا وابسته به وجود آمدند اما پست الکترونیک یا ایمیل پیش از پیدایش اینترنت وجود داشت و در حقیقت به گونه ای می توان گفت که پست الکترونیک تأثیری اساسی در پیدایش اینترنت داشت، اما در تاریخ مدرن، اینترنت جهانی به (ARPANET) های اولیه باز می گردد. استاندارد های کدگذاری پیام های ایمیلی در اوایل ۱۹۷۳ میلادی با استانداردسازی های RCF 561 شکل گرفت و تبدیل ARPANET به اینترنت در اوایل دهه ۱۹۸۰ موجب ایجاد هسته خدمات فعلی گشت.  پیام ایمیلی که در اوایل دهه ۱۹۷۰ ارسال شده است کاملاً شبیه پیام های متنی پایه ای بوده است که امروزه کاربران اینترنت با یکدیگر تبادل می نمایند.

email

 

ایمیل یک فناوری ارتباطات و اطلاعات است. این رسانه از فناوری استفاده می کند تا یک ارتباط پیام دیجیتالی را در بستر اینترنت برقرار نماید. کاربران از ایمیل استفاده های متفاوتی می کنند و این کاربری متناسب با نوع نگرش آنها به ایمیل می باشد. امروزه پلتفرم ها و نرم افزارهای زیادی به منظور ارسال و دریافت ایمیل وجود دارند که از معروفترین آن ها می توان به Gmail (جیمیل)، Hotmail (هات میل)، Yahoo Mail (یاهو)، Outlook اشاره نمود اما این خدمات محدود به این تعداد نمی شوند و بسیاری نرم افزارها و سایت های خدمات دهنده دیگری در سطح ملی و بین المللی و به صورت اختصاصی سازی شده برای کاربری های متفاوت وجود دارد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *