چرا باید از یک سامانه ارسال ایمیل استفاده کنیم ؟
 

یکی از سوالات متداولی که مخاطبین و بازدیدکنندگان گرامی همواره در ذهن دارند این است که وقتی من می توانم از Gmail و یا بخش Email Accounts و Webmail سایت خود به صورت رایگان برای ارسال ایمیل استفاده کنم، چه تفاوتی وجود دارد که مرا نیازمندِ استفاده از خدمات سامانه های تخصصی ایمیل مارکتینگ یا خبرنامه مشابه Inbox.ir می کند ؟

چرا Inbox.ir ؟

اولین نکته در خصوص این سوال است که محدودیت هایی هنگام ارسال ایمیل از طریق سامانه هایی مانند جیمیل، یاهو، وب میل و خدماتی که در هاست اشتراکی سایت شما ارائه گشته است وجود دارد که با استفاده از سامانه تخصصی ارسال ایمیل و خبرنامه Inbox.ir از بین خواهند رفت :

  1. عدم امکان طراحی قالب حرفه ای بدون نیاز به کدنویسی و…
  2. عدم ارائه گزارش از وضعیت ایمیل های ارسال شده (ارسال شده، تحویل داده شده، باز شده و…)
  3. محدودیت در سرعت ارسال و احتمال لغو ارسال ها
  4. محدودیت در تعداد گیرندگان و احتمال معلق کردن ارسال به دلیل تعدد گیرندگان
  5. احتمال نسبتاً زیاد اسپم شدن ایمیل به دلیل استفاده از آی پی اشتراکی
  6. عدم امکان تنظیم ارسال های منظم به صورت زمان دار و…
  7. عدم امکان اتصال و سفارش ارسال های خاص از طریق سایت
  8. نداشتن بانک ایمیل مخاطبین هدف شما به منظور تبلیغات هدفمند
  9. احتمال عدم تنظیم صحیح رکوردهای SPF، DKIM، PTR و… و در نهایت ارسال اسپم و یا نهایتاً بلاک شدن ایمیل
  10. و…

در نتیجه در سامانه Inbox.ir برای هر یک از موارد فوق راهکاری در نظر گرفته شده است تا نیاز های شما هر یک به وسیله راهکاری فنی و تخصصی برطرف گردد و البته علاوه بر موارد فوق نکته دیگر این است که همواره استفاده از سامانه تخصصی به منظور انجام هر کاربری ویژگی ها و امکاناتی به شما می دهد که در سامانه های عمومی آن موارد در دسترس نمی باشند و این امکانات و ویژگی ها تنها در سامانه های تخصصی قابل دسترسی است که در ادامه این مطلب به ذکر عناوین اصلی امکانات منحصر به فرد سامانه Inbox.ir خواهیم پرداخت:

برخی ویژگی های منحصر به فرد سامانه ایمیل مارکتینگ و ارسال خبرنامه Inbox.ir :
ایمیل مارکتینگ
ارسال خبرنامه هوشمند
قالب ساز حرفه ای
وب سرویس
گزارش ارسال ایمیل یا خبرنامه
دفترچه مخاطبین
 
  • ایمیل مارکتینگ

این نوع ارسال برای کاربرانی مطلوب می باشد که نیاز به ارسال های تبلیغاتی به ایمیل افراد ناشناس دارند و یا ارسال های مقطعی خاصی دارند که در آینده مجدداً به مخاطبین قبلی ارسال نمی شود و در نتیجه ویژگی هایی همچون قالب ساز حرفه ای، قالب های رایگان، بانک ایمیل و… را برای کاربر به ارمغان خواهد آورد

تعداد مجاز ارسال در ساعت : محدودیت ارسال شما در هر ساعتی نمایش داده می شود. در ابتدا این محدودیت در ارسال هر ساعت ۲۰۰ عدد ایمیل است. در صورتی که بازخورد ارسال های شما مطلوب باشد این مورد اضافه خواهد شد
نمودار : نمودار به صورت نمایشی ارسال های شما را در یک هفته به همراه میزان کلی ارسال و میزان بازدید ها را نمایش می دهد
ارزیابی : ارزیابی بر اساس نوع ارسال ها ، میزان INBOX شده ها و ایمیل های معتبر شناخته خواهد شد و از مقدار پایه شروع شده وکم کم اضافه خواهد شد. بالا رفتن ارزیابی باعث افزایش مقدار ارسال در هر ساعت خواهد شد.

ارسال خبرنامه هوشمند

یکی از ویژگی های منحصر بفرد Inbox.ir است که به صورت همزمان هر دو نوع ارسال ایمیل مارکتینگ و خبرنامه را در یک سامانه برای کاربران خود فراهم آورده است. Inbox.ir با ایده پردازی و پیاده سازی امکان ارسال خبرنامه هوشمند برای اولین بار در کشور این امکان را برای شما فراهم کرده است که بتوانید خبرنامه های خود را برای هر کاربر سایت یا مجموعه خود به صورت جداگانه پیاده سازی نمایید. در اکثر سایت های قدرتمند خارجی پس از ثبت نام در سایت، به صورت منظم ایمیل هایی دریافت می کنید که در روزهای اول با مقدمات آشنایی شما با آن مجموعه آغاز و به تدریج به صورت منظم مسیری را ادامه می دهد. ممکن است برای شما این سوال پیش آمده باشد که آیا واقعاً فردی در آن مجموعه مسئول ارسال منظم این ایمیل ها و ارتباط مستقیم با بنده است که چنین منظم و حساب شده چنین فرآیندی با هر یک از مخاطبین پیاده سازی می شود؛ در اینصورت ممکن است که در مجموعه مدنظر واقعاً فردی مسئول پیگیری مخاطبین باشد اما مطمئناً تمام این ایمیل ها به صورت انفرادی و شخصی برای هر فرد ارسال نمی شود و سیستمی خودکار و مدیریت شده برای این موضوع و اتوماسیون آن تعبیه گردیده است. و یا به طور مثال ممکن است در ذهن داشته باشید سیری برای آشنایی مخاطبین خود با مجموعه، دوره ای آموزشی یا مسیر مشخصی از مقالات سایت خود، گزیده ای از سرفصل ها و… کتاب خود یا حتی راهنمایی کار با سایت و نرم افزار خود را مانند همان ایمیل هایی که دریافت نموده اید برای مخاطبین خود ارسال نمایید، در این صورت راهکار مورد نیاز شما خبرنامه هوشمند  می باشد.

قالب ساز حرفه ای

با استفاده از قالب ساز حرفه ای Inbox.ir می توانید بدون نیاز به دانش فنی و تخصصی و حتی اندکی کدنویسی، قالب های فارسی و راست به چپ مدنظر خود را طراحی و ارسال کنید. با استفاده از قالب ساز Inbox.ir به سادگی و با انتخاب بخش ها و جایگذاری تصاویر مدنظر قالب خود را طراحی و ارسال نمایید. علاوه بر این با استفاده از قالب های رایگان که به تدریج در سامانه به روزرسانی نیز می شوند می توانید از الگوهای پیاده سازی شده استفاده نموده و تنها با استفاده از چند Drag & Drop به سادگی قالب های ایمیل واکنشگرا (Responsive) خود را طراحی نمایید.

ویرایشگر HTML : در صورتی که مایل بودید نیز می توانید کدهای HTML مورد نظر خود را از هر مکانی به این بخش منتقل نموده و با انتخاب " منبع "؛, کدهای آن را paste نموده و با انتخاب مجدد " منبع " کدها رابه عنوان قالب مشاهده و استفاده نمایید. ثبت - می توانید قالب ساخته شده را با تخصیص نام " ثبت " سازید . قالب های ذخیره شده در " قالب های من " با نام تخصیص یافته نمایش داده خواهند شد .
دسترسی قالب ساز : برای ساخت قالب مهم ترین نکته استفاده از تکنیک drag and drop است . یعنی انتخاب هر بخش و استفاده از هرکدام از گزینه ها به این صورت است که گزینه مورد نظر را انتخاب نموده ، با کلیک و انتخاب آن ؛ آن را کشیده و پس از قرارگیری در بخش مورد نظر آن را رها نمایید . نکته مهم دیگر این است که در ابتدایی ترین مرحله باید حتما قسمت قالب مورد نظرتان را از قسمت بخش بندی انتخاب نموده و گزینه ها را در بخش بندی یک ستونه ، دو ستونه و سه ستونه مورد نظر قرار دهید . با انتخاب " متنی " می توانید از توضیحات ، لیست ها , عنواین و .... استفاده نمایید . با انتخاب " دکمه " می توانید قابلیت انتقال مطالب را به صورت لینک فراهم نمایید و با انتخاب " چند رسانه ای " قابلیت ارسال تصاویر برای شما فراهم خواهد شد .

وب سرویس

برنامه نویسان و طراحان وب سایت ها می توانند با استفاده از امکانات وب سرویس سامانه Inbox.ir به سادگی با اتصال به وب سرویس سامانه تمام امکانات سامانه ایمیل مارکتینگ و خبرنامه هوشمند ایده پردازان به سایت خود متصل نمایند و به صورت خودکار و از طریق وب سایت خود اقدام به ارسال ایمیل، ایجاد مخاطب و… نمایید.

وب سرویس سامانه inbox.ir امکاناتی نظیر ارسال ایمیل، ساخت گروه کاربری، تعریف کاربر به صورت تکی و دسته ای در گروه کاربری خاص و ارسال خبرنامه را دارا می باشد.

گزارش ارسال ایمیل و خبرنامه

بهره مندی از گزارشات ارسال مستند و Online سامانه ارسال ایمیل شما را هدفمند ساخته و با بررسی و تحلیل نتیجه گزارشات خود علاوه بر اطمینان از ارسال خود و وضعیت آن ها می توانید در ارسال های بعدی ارسال های موفق و بهتری را نیز ایجاد نمایید.

دلیوری : می توانید لیستی از گزارش از همان ابتدای ارسال تا آخرین بار را مشاهده نمایید که شامل نمایش درصد ایمیل های دارای مشکل در ارسال می باشد. در قسمت نمایش گزارش ارسال ها می توانید لیستی از گزارش کلی همان ارسال را مشاهده نمایید که بر اساس آدرس ایمیل می تواند خروجی اکسل داشته باشد و یا به صورت کلی خروجی به شما ارائه دهد.

دفترچه مخاطبین

با استفاده از امکان دفترچه مخاطبین Inbox.ir به سادگی لیست تمام کاربران خود را در سامانه ذخیره نموده و علاوه بر این که پس از آن دیگر نیازی به ورود مجدد اطلاعات هنگام ارسال و… نخواهد بود، می توانید مخاطبین تکراری یا آدرس ایمیل های غلط و… را از لیست گیرندگان به صورت خودکار حذف و فیلتر نمایید.

مخاطبین : در صورتی که تعداد مخاطبین در حد یک و یا دو نفر در هربار اضافه نمودن باشد ، می توانید اشخاص را به صورت دستی از قسمت " افزودن مخاطب " وارد نمایید و اگر تعداد مخاطبین زیاد باشد ؛ می توانید لیست افراد مورد نظر خود را از قسمت " درج از اکسل " در انتهای صفحه انتخاب نموده و فایل اکسل با محدودیت ۵M را وارد کرده و سپس " آپلود " کنید . تنها اطلاعات نام ، نام خانوادگی و ایمیل در ورود اطلاعات مخاطبین لازم است .

ورود اطلاعات به صورت دستی و یا از طریق اکسل، متن (NotePad) یا وب سرویس

در صورتی که کاربران متعدد و زیادی دارید نگران انتقال آن ها به سامانه نباشید و به سادگی با استفاده از یک فایل اکسل، Notepad و یا برقراری ارتباط از طریق وب سرویس تمام مخاطبین خود را به پنل ایمیل خود در Inbox.ir اضافه نمایید.