اینترنت : ایمیل

با پیدایش رسانه اینترنت و استقبال کم نظیر بشر از این فناوری تأثیرگذار فرهنگ ها و مفاهیم جدیدی وارد علم رایانه شد و البته در ادامه این علم و مفاهیم آن چنان گسترده شد که علم نوینی به نام فناوری اطلاعات پدید آمد. در این بین مقصود ما مفهومی کلیدی و خاص است که نبود آن را به نوعی می توان به نبود اینترنت معنا کرد. در هر دنیایی ارتباطات و انتقال مفاهیم از مبانی زندگی و عوامل پیشرفت شناخته می شود. در دنیای حقیقی انسان ها از گفتار و نوشتار به زبان های گوناگون برای برقراری ارتباط بهره می گیرند و حال با این احتساب که مبدأ و مقصد چه در دنیای حقیقی و چه در دنیای مجازی انسان ها هستند، همین گویش ها و زبان ها در دنیای مجازی نیز پاسخگوی نیاز برقراری ارتباط بشر هستند اما موضوع دیگر وسیله انتقال مفاهیم برای ارتباطات غیرمستقیم است.

mail-net

در دنیای حقیقی انسان ها علاوه بر انتخاب زبان برقراری ارتباط بین تمام انسان ها به منظور امکان درک مفاهیم، نیاز به وسیله ای برای انتقال این نوشتار ها و مفاهیم مکتوب بود که همانطور که می دانیم به تدریج در طول تاریخ وسایل و ابزار گوناگونی برای این نیاز خود ابداع و استفاده کرده است که انواع مختلف آن را در ذهن داریم که آخرین وسیله مورد استفاده در حال حاضر نیز نامه ها و پست می باشد. حال یک لحظه دنیای حقیقی ما را بدون اداره های پست، باربری ها و… فرض کنید. تمام نیازهای انسان ها در منطقه و محیط جغرافیای خودشان محدود می شد و یا از طرف مقابل تمام پیشرفت ها و اکتشافات هر گروهی تنها در محدوده روابط نزدیک همان گروه محدود باقی می ماند و… . حال به دنیای مجازی و دنیای اینترنت بیاییم. دنیایی مدرن در عصر ارتباطات و اطلاعات.

اینترنت : ایمیل

این دنیای بزرگ بدون داشتن رسانه ای به نام ایمیل عملاً غیر ممکن بود. فرض کنید امروز که رایانه، تبلت و یا گوشی خود را به اینترنت متصل می نمایید مفهومی به نام ایمیل در اختیار شما نباشد. نکته اول این است که در اینترنتT ایمیل تنها یک رسانه ارتباطی نیست، بلکه مفهومی فراتر از آن و بلکه نشانی هویتی است. بدین معنا که در اینترنت هر فردی برای امکان معرفی خود به سایر کاربران اینترنت نیاز به شناسه و هویتی خاص دارد که “ایمیل” نامیده می شود. البته روشن است که هویت مجازی با هویت حقیقی تفاوت هایی دارد و همچنین مصداق این هویت ها نیز با یکدیگر تفاوت دارند. مصداق هویت در دنیای حقیقی، کارت ملی و شناسنامه و در سطح بین المللی پاسپورت افراد است و مصداق هویت در دنیای مجازی، به نوعی “ایمیل” است که محدود به ملت و یا محدوده خاصی نیز نمی باشد. حال علاوه بر این امکان اصلی، نه تنها بدون ایمیل نمی توان در دنیای مجازی فعالیت های گوناگونی چون ثبت نام در مراکز خدمات دهی گوناگون، استفاده از ابزارها و امکانات متفاوت و… را داشت، بدون ایمیل در دنیای مجازی هیچ ارتباطی نیز وجود ندارد. شما نمی توانید اطلاعات خرید خود را دریافت نمایید. به روزرسانی ها و اتفاقات گوناگونی که برای حساب کاربری شما و خدمات شما در مراکز و سایتهای مختلف برای شما اتفاق می افتد به شما منتقل نخواهد شد و… . بنابر این به سادگی تصور اینترنت بدون داشتن ایمیل، می توان به این نتیجه رسید که دنیای مجازی بدون ایمیل، اینترنت امروزی ما نخواهد بود. با دانشنامه Inbox.ir گام به گام با رسانه جالب و مهم ایمیل آشنا خواهید شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *