صفحه فرود چیست ؟

صفحه فرود چیست ؟

صفحه فرود چیست ؟

صفحه فرود و یا در اصطلاح landing page صفحه ای است که کاربر خواننده ایمیل بعد از کلیک لینک و یا انتخاب، به آن هدایت خواهد شد. تمام ارسال کنندگان ایمیل چه به صورت ایمیل مارکتینگ ارسال داشته باشند و چه به صورت خبرنامه، برای معرفی خدمات و کالاهای خود و یا اعلام یک خبر، به جای صحبت مفصل درباره آن کمی درباره آن توضیح داده و از کاربر دعوت می کنند تا برای مطالعه بیشتر مطلب، دریافت اطلاعات پیرامون کالا، مشاهده محصولات جدید و یا …. یک دکمه را انتخاب نماید و یا بر روی لینک مشخص شده کلیک کند.

دریافت کننده ایمیل پس از کلیک کردن بر روی لینک و یا دکمه به صفحه ای از سایت و یا صفحه ای مستقل هدایت می شود. در اصطلاح هدایت شدن کاربر به صفحه یا سایت لینک دهی شده را فرود امدن بر روی صفحه فرود و یا landing page می گویند.  انتخاب نوع صفحه ای که لینک دهی می شود و یا متناسب بودن با موضوعی که به همان خاطر لینک دهی شده است بسیار مهم است. برای مثال شما مطلبی درباره سامانه ارسال ایمیل گروهی ایده پردازان نوشته اید و قصد دارید که آن را لینک دهی کنید. مسلما دریافت کننده ایمیل انتظار دارد که پس از کلیک بر روی لینک با موضوعی مرتبط مانند درباره inbox.ir و یا توضیحات سامانه ارسال ایمیل انبوه مواجه شود. مسلما باز شدن صفحه یک فروشگاه لباس فروشی موجب تعجب و سپس ناراحتی خواننده ایمیل خواهد بود و همین مورد حتی باعث دریافت گزارش اسپم و یا کلاهبرداری می شود. زیرا به همان میزان که کاربر زمانی برای مطالعه قرار داده است به خوبی از این ماجرا نیز اطلاع دارد که هر بازدید بر روی سایت در ابتدای امر برای سایت شما مفید خواهد بود و انتقال بر روی صفحه نامرتبط احساس کلاهبرداری را القا خواهد نمود.

زمانی که شخصی به صفحه فرود لینک دهی شده ی مناسبی وارد شود یک اصلاح به نام نرخ تبدیل. نرخ تبدیل میزان احتمال خرید مشتری را از صفحه ای که انتخاب نموده است مشخص می نماید.

بنابراین اگر مشتری و دریافت کننده ایمیل که موضوع برایش جالب بوده و بر روی لینک کلیک نموده است وارد صفحه درست شود به همان میزان نرخ تبدیل آن به یک خریدار بالا خواهد رفت.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *