سایر پارامترهای Header یا عنوان ایمیل

پیش از در مقالات قبلی شما را با فرمت و بخش بندی ایمیل ها و چندی از فیلد های عنوان هر ایمیل آشنا ساختیم و برخی عوامل عنوان ایمیل را معرفی کردیم. در این مقاله چندینارامتر دیگر ار نیز معرفی می کنیم:

– To: آدرس یا آدرس های ایمیل گیرندگان و نام آنها. این فیلد، گیرندگان اولیه (می توانند چندین ایمیل باشند) را معرفی می کنند و گیرندگان ثانویه نیز در بخش های Cc و Bcc معرفی می شوند.

– Subject: خلاصه مختصری از موضوع پیام که عموماً واژه های مکسر و اختصار های ویژه ای نیز برای اطلاعات بیشتر در آنها مورد استفاده قرار می گیرد. به طور مثال وجود عبارت “RE:” در عنوان ایمیل نشانگر این موضوع می باشد که ایمیل منظور، پاسخ یک ایمیل دیگر می باشد و یا وجود ایمیل “FW:” حاکی از این موضوع می باشد که ایمیل مورد نظر توسط فرد دیگری به گیرنده پیش از شما ارسال شده است و سپس ایشان این ایمیل را برای شما نیز ارسال کرده اند.

سایر پارامترهای Header یا عنوان ایمیل

سایر پارامترهای Header یا عنوان ایمیل

– Bcc: این عبارت که مخفف Blind Carbon Copy می باشد. آدرس های ایمیلی که در این فیلد مطرح بشوند به لیست تحویل گیرندگان SMTP ارائه می شوند اما در اطلاعات پیام نمایش داده نمی شوند و از دید سایر گیرندگان ایمیل پنهان خواهند بود.

-Cc: این عبارت که مخفف Carbon Copy می باشد نیز گیرندگانی را معرفی می کند که ایمیل را در Inbox خود مانند همان گیرندگان بخش To دریافت می کنند، و تنها فرق آن در مفهوم ارسال است که گیرندگانی که ایمیل آن ها در این فیلد ذکر گردیده است به عنوان افرادی معرفی می شوند که مخاطب اصلی ایمیل نیستند بلکه تنها نیاز به دریافت رونوشتی از ایمیل دارند.

– Content-Type: اطلاعاتی در مورد این که پیام باید به چه صورتی نمایش داده شود که عموماً نیز معرف نوع MIME پیام خواهد بود.

این عوامل و پارامتر های موجود در Header دارای موارد بسیار زیاد دیگری نیز می باشد که در سایر مقالات ذکر خواهد شد و البته نکته قابل توجه این است که لزوماً ذکر تمام فیلدهای معرفی شده و آنچه که در آینده معرفی خواهد شد الزامی نیست و برخی از آن ها را متناسب با شرایط می توان به صورت تکمیل نشده و یا پیشفرض رها نمود. با سایر مقالات دانشنامه Inbox.ir با ما همراه باشید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *