ایمیل مارکتینگ ( email marketing ) و یا مارکتینگ از طریق ایمیل راه کار تازه ای برای ورود به دنیای کسب و کار است . مارکتینگ در اصطلاح راه کاری برای ورود به دنیای بازاریابی و فروش و یا افزایش فروش از طریق امکانات و یا نوع وجودیت ایمیل است .
راه کارهای متفاوت و گستره ای برای ورود به دنیای بازاریابی و افزایش مشتریان و مخاطبین محصولات وجود دارد و با گسترش فناوری و ورود رقابت به دنیای مجازی استفاده از راه هایی مانند ایمیل می تواند به عنوان راهکاری نوین در جذب مشتری محسوب شود .
برای استفاده از ایمیل در حوزه مارکتینگ می توان از وب میل های شخصی و یا وب میل های تحت دامنه تجاری استفاده نمود که هرکدام محدودیت مربوط به خود را دارند . استفاده ار سامانه ارسال ایمیل انبوه می تواند با توجه به ویژگی ها و امکانات منحصر به خود بهترین و مناسب ترین گزینه باشد .
در صورتی که نحوه ارسال و بستر مناسب استفاده از ایمیل برای ارسال گروهی ایمیل و استفاده در تبلیغات به درستی انتخاب شود با استفاده از حوزه مارتینگ مجازی می توان تعداد مشتریان بیشتری به نسبت تبلیغات از راه های متفاوت پیدا نمود . دلیل ابتدایی آن استفاده روز افزون از حوزه اینترنت و دستگاه های آن می باشد . دستگاه های تلفن به نت مجهز بوده و در اختیار همه افراد هستند بنابراین در تمام زمان ها و مکان ها که اشخاص مورد نظرتان گوشی همراه خود را به همراه داشته باشند می توانند با اتصال به نت از تبلیغات و محتوای ارسالی شما با خبر شوند .
علاوه بر این شکسته شدن محدودیت هایی که در بقیه راه های تبلیغاتی وجود دارد و فرصت های بی شماری که در استفاده از ایمیل ماکتینگ وجود دارد باعث می شود که این بهترین گزینه برای انتخاب در تبلیغات به حساب آید . کم بودن هزینه و پر مخاطب بودن نیز باعث خواهد شد تا فرد ارسال کننده ایمیل مارکتینگ بتواند با ویژگی های زیر بالاترین بازخورد را داشته باشد.
کم هزینه بودن
پرمخاطب بودن
دسترسی از طریق تمام دستگا ه های متصل به اینترنت
استفاده از ویژگی های تولید محتوا در سامانه ارسال ایمیل گروهی
استفده از ایمیل مارکتینگ برای تمام فرادی که دارای سایت هستند و یا از طریق سایت های فروشگاهی اقدام به ایجاد کسب و کار نموده اند نیز بسیار پر بازده خواهد بود زیرا در همان لحظه که ایمیل دریافت شود پس دسترسی به نت موجود است . قراردهی یک لینک و یا معرفی نام سایت و برند می تواند باعث شود که ر همان لحظه شخص بتواند با توجه به متن انتخابی و نوشته شده به سایت مراجعه کرده و چه بسا در همان زمان بتواند آورده مالی مناسبی داشته باشد . البته از میزان بادید های انجام شده بر روی سایت و تاثیر آن نیز نمی توان چشم پوشی کرد . درحالی که این امتیاز در هیچ نوع تبلیغاتی وجود ندارد .
ایمیل مارکتینگ ( email marketing ) چیست ؟
شرکت ایده پردازان با قراردهی بستر مناسب ایمیل مارکتینگ در سامانه inbox.ir فرصت استفاده از ایمیل مارکتینگ را در اختیار همگان و تمام صاحبین برند قرار داده است .