ایمیل تبلیغاتی چیست ؟

ایمیل تبلیغاتی چیست ؟

ایمیل تبلیغاتی چیست ؟

ایمیل تبلیغاتی در کلام ساده و کاربردی،  استفاده از ایمیل به منظور مقاصد تبلیغاتی می باشد. استفاده از ایمیل در حد روزمره و ساده است .وقتی در مورد ایمیل صحبت به میان می آید در نظر بیشتر افراد همان ارسال ایمیل های ساده بین دو فرد و یا ایمیل های دوستانه و یا گاهی استفاده از امکانات چت است . بیشتر از ایمیل ها می توان برای ارتباط و یا ایجاد و تعاملات دوستانه استفاده نمود . در وب میل ها کمی نوع استفاده از ایمیل ها تغییر یافته و محتوای آن به پیام هایی برای انتقال و یا اطلاع یافتن از یک دانش کاری استفاده می شود و  برای جابه جایی فایل ها و محتویات خاص در دنیای مجازی استفاده می شوند .

در این حالت این ایده به ذهن می رسد که آیا می توان از ارسال ایمیل کسب درآمد کرد؟ می تواند محتوای ایمیل را شامل معرفی کاری و یا یک برند کرد و یا به عنوان راهی تبلیغاتی جزو روش های موجود تبلیغاتی می توان از ارسال ایمیل استفاده نمود؟

واقعیت این است که بله !

اتفاقا استفاده از ایمیل به عنوان یک راه تبلیغاتی می تواند اعتبارات زیر را برای شما داشته باشد :

ایمیل تبلیغاتی :

  • ارسال محتوا و مضمون مورد نظرتان بدون محدودیت نوشتار و یا ریزش بر اثر تعداد کاراکتر
  • استفاده از لینک ها و یا آدرس های اینترنتی مربوط به محتوای ارسال
  • وجود قالب ساز در ایمیل و استفاده از ظرفیت های آن
  • استفاده از ایمیل برای تبلیغات جهانی
  • دریافت ایمیل بر روی گوشی های هوشمند در هر جا و مکان و دیده شدن تبلیغ در همان موقع
  • ارزان و در دسترس بودن و به روز بودن نوع تبلیغ علاوه بر جذابیت های موجود در آن

شاید در گام اول شرایط گفته شده در برخی تبلیغات و یا ایده های تبلیغاتی وجود داشته باشد ولی بیایید چند روش معمول تبلیغاتی را با هم بررسی کنیم .

اولین و پراستفاده ترین نوع پخش تراکت است . در همان محل پخش تراکت ها تعداد پراکنده شده بسیاری را می توانید ببینید . هم چنین هیچ جذابیت خاصی هم در ان ها مشاهده نمی شود.

ایمیل تبلیغاتی چیست ؟

ایمیل تبلیغاتی چیست ؟

تبلیغات تلویزیونی و یا رادیویی چه ؟ خوب و عالی و پر مخاطب است ولی برای یک گسب و کار تازه و نوپا و یا برای هزینه های معمول آن بسیار گران است . به علاوه اینکه اگر شخصی در زمان پخش آن به آن رسانه دسترسی نداشته باشد عملا نمی تواند به یک مخاطب خود تبدیل شود .

حالا به سراغ بنر برویم . بنری شامل تخفیف به مناسبت ماه رمضان ، خوب ! بعد از ماه رمضان چه ؟ هزینه مجدد طراحی آن برای یک ایام خاص . اجاره محل نصب بنرهای تبلیغاتی نیز بالا و گران است .

اگر نگاهی حسابگرایانه به روش های معمول تبلیغاتی بیندازیم متوجه می شویم که اکثر شرکت ها بخش عظیمی از سرمایه خود را به تبلیغاتی اختصاص می دهند که بهره وری مناسب آن هزینه را شاید نداشته باشد و یا بتوان آن را در بخش دیگری استفاده نمود .

حال بیایید به ارسال ایمیل انبوه به منظور تبلیغات، نگاهی مجدد بیندازیم .

استفاده ای همگانی دارد و اکثر افراد حداقل یک شناسه ایمیل دارند .

ساده و ارزان است و می توان از آن برای ارسال تصویر و اعلام لینک سایت و … استفاده نمود .

اگر دیده نشود از بین نمی رود.

می توانید با ایجاد اکانت کاربری در سامانه ارسال ایمیل انبوه متوجه شوید که چه کسانی ایمیل شما را کلیلک کرده اند.

ارسال ایمیل تبلیغاتی در دنیای مدرن امروز به یک دانش و فناوری استفاده شده است که در ایران توسط شرکت ایده پردازان با نام ایمیل مارکتینگ و در دنیا با نام email marketing شناخته می شود.

برای یک بار هم می توانید ازین روش استفاده نمایید و تفاوت آن را درک کنید .

1 دیدگاه

  1. سعید می‌گه:

    بسیار عالی و کاربردی، به نظرم مقایسه رسانه های تبلیغاتی سنتی با رسانه های نوین و همچنین بین رسانه های تبلیغاتی دنیای فناوری اطلاعات، مقایسه پیامک و ایمیل هم بسیار جذاب باشد. موفق باشید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *